Kaip geriau ugdyti vaikų sveikos mitybos įpročius? Tam nepakanka darželiuose ir mokyklose dalinti vaisius bei pieną, dar būtina vaikams aiškinti sveikos mitybos svarbą bei raginti laikytis sveikos mitybos principų. Siekiant padėti mokytojams ugdyti vaikų sveikos mitybos ir gyvensenos įgūdžius, buvo specialiai parengtas ir pristatytas mokomųjų priemonių komplektas „Auk sveikas, vaike“.
Leidiniai vaikams ir pedagogams
Mokytojams pristatytas aštuonių leidinių komplektas susideda iš ugdytojo knygų ir vaikų knygų. Skirtingos knygos išleistos 2-4 ir 5-6 metų vaikams bei 1-2 ir 3-4 klasių mokiniams. Apie leidinius „Auk sveikas, vaike“ mokytojams skirtuose renginiuose Klaipėdoje, Kaune ir Vilniuje pasakojo leidinių autorės Sigita Koroliovė ir Loreta Morkevičienė. Jos pristatė vaikams skirtas knygas, kuriose pasakojama, kodėl sveika gerti pieną, kaip auga daržovės, kokias naudingas maisto medžiagas įsisavina kūnas, nuo kokio maisto vaikai būna „sveikučiai“, o nuo kokio – „nesveikučiai“. Įdomūs personažai lydi vaiką iš vienos temos į kitą, taip atkreipdami dėmesį į sveiką mitybą ir gyvenseną. Skirtingo amžiaus vaikams siūlomi skirtingi žaidimai ir užduotys. Ugdytojams skirtose knygose gausu patarimų ir idėjų.
Mokomųjų knygų komplektas „Auk sveikas, vaike“ parengtas pagal Europos Sąjungos mokykloms skirtą programą, kuriai įgyvendinti teikiama Europos Sąjungos finansinė parama. Leidinius dovanų gavo renginiuose dalyvavę pedagogai. Įvertinus projekto dalyvių gausą ir didelį susidomėjimą, šie leidiniai yra skelbiami viešai ir jais galima naudotis nemokamai suradus https://www.pienasvaisiai.lt/ interneto puslapyje. Čia rastas skaitmenines knygas kiekvienas mokytojas ir vaikų tėvai gali pritaikyti pagal savo situaciją bei poreikius.
„Imkite, skaitykite ir ugdykite brandžią, sveiką asmenybę“, - mokytojams sakė S. Koroliovė birželio 19 d. Vilniuje vykusiame renginyje mokytojams.
Renginiuose dalyvavę mokytojai ne tik išklausė informaciją apie parengtus leidinius, bet ir pasitikrino žinias apie mitybos tendencijas pasaulyje ir Lietuvoje. Pavyzdžiui, Pasaulio sveikatos organizacija 2018 pavasarį atliko tyrimą, kurio metu nustatyta, jog Lietuvoje tik trečdalis vaikų kasdien valgo daržoves ar vaisius. Tad ypač svarbu keisti vaikų mitybos įpročius, skatinant juos vartoti daugiau daržovių ir vaisių.
Buvo aptartos naujos specialistų rekomendacijos dėl maisto pasirinkimo piramidės, taip pat mokytojai atliko praktines užduotis – patys kūrė maisto pasirinkimo piramidę, naudodamiesi vaizdine mokymosi priemone aiškinosi, kuriuose vaikams skirtuose gėrimuose yra daugiausiai cukraus, ir kitas.
Pasibaigus knygų pristatymui mokytojai dalijosi įspūdžiais apie programos įgyvendinimą mokyklose. Jie taip pat dėkojo už gražias, spalvingas mokomąsias knygas, kurios gerokai palengvins darbą, kurio pagrindinis tikslas – sveikesni vaikai.
Kaip skatinti sveikatingumą
Antroje renginio dalyje pedagogai turėjo galimybę išklausyti neuromokslininko, saviugdos specialisto Kęstučio Skaumino paskaitos „Neuromoksliškai pagrįstas sveikatingumas“.
Specialistas susirinkusiems pedagogams suteikė įdomių žinių apie smegenų veiklą, aiškino, kaip formuojasi nauji įpročiai, kaip „ištrinti“ nepageidaujamus įpročius ir įtvirtinti naujus. Pateikė praktinių patarimų, kaip veiksmingiau pristatyti naujoves vaikams ir jų tėvams, kaip lengviau įtraukti vaikus ir išlaikyti jų dėmesį, kaip formuoti sveikatingumo saviugdos pagrindus.
Susidomėjimo sulaukusioje paskaitoje žiniomis apie smegenų veiklą buvo paaiškinti dažniausi iššūkiai, su kuriais susiduria dauguma norinčių pagerinti savo sveikatingumą arba išmokti ką nors nauja.
Susipažinti su renginio akimirkomis galite mūsų galerijoje!